Articole recente
Arhive
Categorii
 

BACK TO OUR FUTURE

 

„BACK TO OUR FUTURE”

2014-1-DE03-KA201-001306_4

Proiect în cadrul Programului ERASMUS+

(Programul Uniunii Europene pentru educație, formare profesională, tineret și sport 2014-2020)

 

Acţiunea Cheie 2

Parteneriat strategic în domeniul școlar – proiecte între școli

S-e derulat ȋn perioda 01. 09. 2015 – 30. 08. 2016

PARTENERII DE PROIECT:

Grundschule im Beerwinkel (DE – Germany / Berlin) Coordonator proiect

Şcoala Gimnazială Porumbeşti (RO – Romania / Porumbeşti)

13ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ “ΣΩΚΡΑΤΗΣ” (EL –Greece / Kallithea)

Scuola Primaria “Chiara e Francesco d’ Assisi” (IT – Italy Cantù)

Colegio Torrente Ballester (ES – Spain Parla)

Reşat Turhan Ortaokulu  (TR – Turkey / İzmir)

Volksschule Mils bei Imst (AT – Austria / Imst)

J.V.Veski nim. Maarja Põhikool (EE – Estonia / Jõgeva)

Szkoła Podstawowa nr 1 im. T. Kościuszki wBarlinku (PL–Poland Barlinek)

Johnstonebridge  Primary School (UK-United Kingdom, Scotland  Johnstonebridge)

 

OBIECTIVELE  SI STRATEGIILE

In proiectul nostru crosscuricular am dorit să-i conştientizăm pe elevi cu privire la conceptul de un stil de viaţă sănătos şi un mod de viaţă sustenabil in contextul schimbărilor din viaţa/lumea modernă.

Proiectul nostru s-a concentrat pe aspectele ecologice și pe competențele de bază necesare pentru viața de zi cu zi. Era axat pe a-i face pe participanţii conștienți de conceptul de dezvoltare durabilă văzută ca o modalitate de armonizare a dezvoltării omenirii cu protecţia mediului şi conservarea cunoștințelor tradiționale.

Scopul proiectului a fost de a îndrepta gândirea elevilor noștri înapoi la viitorul nostru prin dezvoltarea următoarelor patru domenii cheie:

– înapoi la elementele de bază

– înapoi la natură

– înapoi la competențe

– înapoi la utilizarea etică a terenurilor (Terra Preta)

Am studiat cauza și efectul modului în care trăim și ce conexiuni pot fi făcute între viața rapidă și problemele de sănătate. Am cercetat influenţa globalizării asupra vieţii noastre şi am  ȋnvăţat cum să influenţăm viaţa ca cetăţeni active, dotaţi cu o atitudine de “pot face”.

 

CÂTEVA DINTRE ACTIVITǍŢILE PROIECTULUI

  • activităţi şi evenimente legate de stil de viață sănătos

  • studierea problemelor ecologice și globale

  • cercetări cu privire la tradiţii legate de natură şi mediul înconjurător

  • reciclare creativă

  • agricultura ecologică / SA NE CULTIVĂM PROPRIILE ALIMENTE

  • învățarea / predarea meșteșugurilor tradiționale

  • jocuri tradiționale

  • activităţi meșteșugărești

  • târguri şi activităţ caritative

  • muncă documentaristică

  • vizite documentaristice

  • clubul Erasmus+

  • activităţi de DIY

  • Activități transnaționale de predare, formare și învățare

  1. a) derulate ȋn anul I.

– Szkoła Podstawowa nr 1 im. T. Kościuszki wBarlinku – Polonia (martie 2015)

(participanţi din şcoala noastră: 4 elevi şi 2 ȋnsoţitori)

– Volksschule Mils bei Imst – Austria/  (mai 2015)

(participanţi din şcoala noastră: 4 elevi şi 2 ȋnsoţitori)

  1. b) derulate ȋn anul II.

– Şcoala Gimnazială Porumbeşti – România/ 16-22. septembrie 2015.

(participanţi:    4 elevi şi 2 profesori din Germania

4 elevi şi 2 profesori din Turcia

12 elevi şi 3 profesori din Polonia

membrii echipei de proiect din şcoala noastră)

– Scuola Primaria „Chiara e Francesco d’ Assisi” Cantú –Italia  (noiembrie 2015)

(participanţi din şcoala noastră: 4 elevi şi 2 ȋnsoţitori)

– Colegio Torrente Ballester Parla – Spania(martie 2016)

(participanţi din şcoala noastră: 7 elevi şi 3 ȋnsoţitori)

Grundschule im Beerwinkel Berlin – Germania (iunie 2016)

(participanţi din şcoala noastră: 6 elevi şi 3 ȋnsoţitori)

  • Reuniuni transnaționale de proiect

anul I.

– 13ο HIGHSCHOOL OF KALLITHEA ’SOKRATES’ Kallithea – Grecia (octombrie 2014)

(participanţi din şcoala noastră: 2 profesori)

– Grundschule im Beerwinkel Berlin – Germania (aprilie 2015)

(participanţi din şcoala noastră: 2 profesori)

anul II

– Colegio Torrente Ballester Parla – Spania (octombrie 2015)

(participanţi din şcoala noastră: 4 profesori)

– Şcoala Gimnazială Porumbeşti – România 28 martie – 02 aprilie 2016

(participanţi:    22 profesori din şcolile partenere, membrii echipei de proiect din şcoala noastră)

  • schimb de experienţe pentru profesori

J.V.Veski nim. Maarja Põhikool Jõgeva – Estonia (aprilie 2016)

(participanţi din şcoala noastră: 4 profesori)

 

REZULTATE: pagina web al proiectului, film documentar, diferite produse de artizanat din materiale naturale şi reciclabile, cărţi cu fabule pe teme ecologice tipărite pe ,,stonpaper,, (hârtie din piatră).

Cu ocaza întâlnirilor de proiect am avut prilejul de a întări parteneriatul şi de a adânci cooperarea din cadrul proiectului. Am putut consulta în direct cu partenerii, am beneficiat de avantajele muncii în echipă, combaterea în  direct a ideilor, împărtăşirea experienţelor.

Mobilităţile din cadrul proiectului ne-au oferit oportunitate unică de a cunoaşte alte sisteme educaţionale precum şi informaţii din alte domenii privind ţările partenere, dezvoltarea lor din punct de vedere social, economic şi cultural, structura instituţiilor şcolare, formându-ne astfel o viziune mai largă a ţărilor partenere, a altor naţiuni şi nu în ultimul rând au asigurat posibilitatea ca participanţii să-şi vadă propria lor ţară într-un context European, au contribuit în mare măsură la dezvoltarea interesului  şi înţelegerii de către participanţi ceea ce înseamnă să fi cetăţean European al secolului XXI.

La finalul proiectelor putem afirma că, avem satisfacţia de a fi oferit elevilor şi profesorilor participanţi oportunităţi  pentru  noi  momente  de  cunoaştere  a  culturii  europene,  de  promovare  a valorilor  naţionale,  de  îmbunătăţire  a  abilităţilor  de  comunicare  în  limba engleză,  de descoperire  a  asemănărilor  şi  deosebirilor  între  diverse  ţări  europene şi  sistemele  lor educaţionale, de creare a unor prietenii durabile cu partenerii de proiect.